Obec Drnovice
Drnovice

Orgány obce (Rada, zastupitelé, výbory...)

Tento výkonný orgán obce (v oblasti samostatné působnosti) má 5 členů a je ze své činnosti odpovědný obecnímu zastupitelstvu.

Rada obce je vždy tvořena starostou, zástupcem starosty a dalšími členy, zvolenými obecním zastupitelstvem na jeho ustavujícím zasedání.

 Rada obce se schází ke schůzím podle potřeby (obvykle 2 x měsíčně). Jednání obecní rady jsou neveřejná. Z jednání rady obce je pořizován zápis.

 

Složení:

  • JUDr. Zuzana Hermanová, starostka obce
  • Jiří Dvořák, místostarosta
  • Ing. Antonín Bastl
  • Ing. Ota Formánek, PhD.
  • Mgr. Miroslav Zemánek

 

Činnost obecní rady:

  • Zabezpečování hospodaření obce
  • Plnění závazků zakladatele vůči založeným obecním organizacím
  • Projednávání a řešení připomínek, návrhů a podnětů zastupitelů, komisí a občanů obce
  • Zřizování a rušení komisí
  • Řízení obecního úřadu (OÚ) v oblasti samostatné působnosti.
  • Rozhodování o organizační struktuře OÚ, stanovování počtu pracovníků OÚ
  • Zabezpečování veškerých dalších otázek spadajících do samostatné působnosti obce, pokud nejsou vyhrazenu obecnímu zastupitelstvu
  • Přijímání peticí a zabezpečování jejich projednávání
  • V případě mimořádných událostí je oprávněna nařídit právnickým osobám poskytnutí pomoci k odstranění následků (např. havárie, povodně, …)
  • Ukládání pokut. A to za porušení obecně závazné vyhlášky, za znečišťování nebo narušování životního prostředí.

Obecní zastupitelstvo (OZ) Drnovic má 15 členů , kteří byli řádně zvoleni v komunálních volbách. 

Jednání OZ jsou ze zákona veřejná a řídí je zpravidla starosta. Jednání OZ se řídí platným jednacím řádem. O jednání je pořizován zápis.

Zastupitelstvo je usnášení schopné, pokud je přítomna nadpoloviční většina všech zastupitelů (8). K přijetí usnesení je potřeba nadpoloviční většina hlasů (8).

Jednání OZ se konají zpravidla 1x za 3 měsíce od 17:00 hod v prostoru OÚ.

 

Složení zastupitelstva:

  • JUDr. Zuzana Hermanová, starostka obce
  • Jiří Dvořák, místostarosta
  • Ing. Antonín Bastl
  • Ing. Vladimír Foltánek
  • Ing. Ota Formánek, PhD.
  • Robert Rogožan
  • Ing. Pavel Smutník
  • Svatopluk Smutník
  • Zdeněk Sýkora
  • Květoslava Synková
  • Květoslava Vančurová
  • Mgr. Ing. Lubomír Wenzl
  • Vítězslav Zbořil
  • Mgr. Miroslav Zemánek
  • Kamil Žůrek

 

 

Činnost obecního zastupitelstva:

  •  Rozhodování o plánu územního rozvoje
  •  Schvalování územně plánovací dokumentace
  • Schvalování rozpočtu, rozpočtové změny a vyúčtování hospodaření obce
  • Schvalování obecně závazné vyhlášky ve věcech samostatné působnosti obce
  • Schvalování o nabytí převodu majetku obce
  • Rozhodování o zastavení majetku obce
  • Rozhodování o členství obce ve svazku a vystoupení z tohoto svazku

 

Část svých pravomocí může zastupitelstvo převést na obecní radu.

Finanční výbor podle zákona 129/2000 Sb.

  • provádí kontrolu hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce,
  • provádí  kontrolu  hospodaření   právnických  osob  a  zařízení založených nebo zřízených obcí, nebo které na obec byly převedeny,
  • provádí  kontrolu  využití  dotací,  
  • plní  další  úkoly  ve  finanční  oblasti,  kterými  jej pověří zastupitelstvo

Složení:

předseda: Mgr. Miroslav Zemánek

Členové:

  • Ing. Antonín Bastl ml.
  • Ing. Daniel Brtníček
  • Ing. Ota Formánek, Ph.D.
  • Ing, Pavel Smutník
  • Ing. Jan Zouhar
  • Kamil Žůrek

Kontrolní výbor podle zákona 129/2000 Sb.

  • kontroluje plnění usnesení zastupitelstva a rady,
  • kontroluje dodržování  právních předpisů ostatními výbory a obecním úřadem na úseku samostatné působnosti,
  • plní další kontrolní úkoly, kterými jej pověří zastupitelstvo

Složení:

předsedkyně: Květoslava Vančurová

Členové:

  • Jan Handl
  • Vladimír Kaše
  • Nina Kavečková
  • Slavomila Kummerová
  • Svatopluk Smutník
  • Květoslava Synková

Rada obce zřídila Komisi životního prostředí jako svůj iniciativní a poradní orgán.(§122 zákona o obcích). 

Složení komise:

předseda: Ing. Vladimír Foltánek

členové:

  • Miloš Bastl
  • Ing. Antonín Dvořák
  • MUDr. Jaroslav Dvořák
  • Pavel Hladík
  • Mgr. Petr Klement
  • Ing. Václav Liška
  • Ing. Martina  Jurová

 

Náplň komise:

  • navrhuje opatření pro ochranu a zkvalitňování životního prostředí v obci v celé šíři tohoto pojmu
  • vyjadřuje se k problematice nakládání s odpady, řešení skládek odpadů
  • upozorňuje na zjištěné nezákonné jednání právnických a fyzických osob v oblasti životního prostředí
  • vyjadřuje se k oblasti vodního hospodářství – zásobování pitnou vodou, řešení odpadních vod, čistotě a stavu vodního toku, spolupracuje na tvorbě protipovodňového plánu, apod.
  • vyjadřuje se k problematice čistoty ovzduší na území obce, řešení regulace a omezení zdrojů znečišťování, apod.
  • vyjadřuje se k údržbě a obnově veřejné zeleně na území obce, k požadavkům o kácení stromů mimo les, navrhuje koncepci nové či náhradní výsadby dřevin
  • iniciuje aktivity k ochraně a udržitelnosti výskytu zejména chráněných rostlin a živočichů  
  • vyjadřuje se k problematice plošné i kvalitativní ochrany zemědělské půdy

Rada obce zřídila Komisi sociální a kulturní jako svůj iniciativní a poradní orgán. (§122 zákona o obcích). 

Složení komise:

předsedkyně: Květoslava Synková

členové:

  • Jan Dvořák
  • Helena Paráčková
  • Ladislava Růžičková
  • Květoslava Vančurová
  • Zdeňka Vartová

 

Náplň komise:

  • provádí kontrolní návštěvy v domě pečovatelské služby
  • kontroluje kvalitu sociálních služeb na území obce
  • poskytuje stanoviska k podnětům a stížnostem v obkasti sociálních služeb
  • vyjadřuje se k návrhům na pronájem uvolněných bytů v domě pečovatelské služby
  • členové komise navštěvují občany při příležitosti významných životních jubileí
  • organizují společenská setkání a kulturní akce pro občany, zejména důchodce
  • navštěvují drnovické občany umístěné v domovech důchodců a jiných pečovatelských zařízeních
  • v případě potřeby posuzuje z hlediska sociálního potřebnost poskytnutí obecního bytu
  • podílejí se na inventarizaci majetku

Rada obce zřídila Komisi bytového a místního hospodářství jako svůj iniciativní a poradní orgán. (§122 zákona o obcích). 

Složení komise:

předseda: Zdeněk Sýkora

členové:

  • Jan Bébar
  • Lukáš Hruška

Náplň komise:

  • sleduje náklady a výnosy z hospodářské činnosti obce a kontroluje dodržování postupů při vyúčtovávní nájmů a služeb
  • zajišťuje styk mezi májemci obecních bytů a obcí
  • provádí min. dvakrát do roka prohlídky bytových domů a zjišťuje nedostaky, které je třeba řešit
  • sleduje dodržování „Pokynů pro opravy v obecních bytech“ schválených radou obce
  • sleduje legislativu týkající se problematiky bytového hospodářství
  • podílí se na inventarizaci majetku
Následující
Předchozí